Kikherneitä naposteluun

Proteiini…Vegaanina tämä kysymys tulee usein vastaan. Jos jättää ruokavaliosta pois kaiken eläinperäisen mistä sitten saa tarpeeksi proteiinia? Vastaus on vaikka mistä! Kasviperäinen proteiini on myös ihmisen elimistölle paljon terveellisempi ja ruoansulatukselle parempi vaihtoehto. Niinkuin pavut, soijatuotteet, tempeh, seitan on myös kikherneet loistava proteiinin lähde ja ihana lisä ruokiin ja salaatteihin. Ja kikherneitä saa joka kaupasta! Tässä ohjeessa kikherneet maisuvat ja paahtuvat uunin lämmössä.

Kikherneet uunissa

1 pkt valmiiksi liotettuja kikherneitä

Oliiviöljyä

Suola

Pippuri

Valkosipulijauhe

Kuivattua chiliä

Huuhtele kikherneet ja laita ne mausteiden ja öljyn kanssa kulhossa sekaisin. Paahdoin kikherneet kiertoilmauunissa 200 astetta noin 15 min. kunnes kikherneet ovat saaneet väriä. Syö sellaisenaan tai lisää vaikka salaattiin!

Chickpeas in the oven. Thise little peas with full of protein and taste goes great with salad or a snack. We made them tasty and hot in the heat of the oven. You just need pre-soaked chickpeas, salt, black pepper, dried chili, garlic powder and olive oil. Mix them all and put the chickpeas in a 200 celcius oven for 15 min. until they get a nice color. Enjoy as a snack or with a salad!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.